کد خبر 208851
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی، در گفتگو با «حیات» عنوان کرد؛

بهانه جدید کره‌جنوبی در خصوص عدم پرداخت بدهی به ایران

بهانه جدید کره‌جنوبی در خصوص عدم پرداخت بدهی به ایران

تنهایی، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا پول نفت و صادرات انجام شده به کشور کره جنوبی را، در زمینه مواد غذایی و دارویی به ایران بازگرداند؛ اما در نهایت تاسف علارقم ادعای مقامات این کشور در زمینه همکاری برای رفع مشکل، هیچ گام عملی در این خصوص از سوی آنها برداشته نشده است.

حسین تنهایی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با اشاره به بخشی از دارایی‌های ۷ میلیارد دلاری بلوکه شده ایران در کره جنوبی، گفت: بیشترین صادرات ما به سایر کشورهای جهان از جمله کره جنوبی، در حوزه نفت و مواد غذایی است و صادرات چندانی در خصوص سایر کالاهای سرمایه‌ای نداشته‌ایم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی، در ادامه افزود: مراودات تجاری ایران با کشورکره، چه در حوزه صادرات و چه در حوزه واردات، در حال حاضر بسیار ناچیز بوده و محدود به کالاهای بهداشتی  و مواد غذایی است.

وی تصریح کرد: با توجه به بدهی ۷ میلیارد دلاری کره جنوبی به کشورمان، مقامات ایران به کرات پی‌گیر مطالبه این مبلغ شده‌اند.

به گفته تنهایی، مقامات کره‌ای در پاسخ به پی‌گیری مقامات ایرانی، در ظاهر ادعا کرده‌اند که نهایت همکاری را برای بازپرداخت این بدهی به جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت، اما اقدام عملی در این خصوص از سوی آنها انجام نشده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی، با بیان دلایل عدم پرداخت بدهی ایران از سوی کره، اظهار کرد: این کشور به بهانه تحریم‌های جهانی اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران، پرداخت بدهی خود به ایران را منوط به صدور اجازه مجامع جهانی، از جمله آمریکا و «اف ای تی اف» اعلام کرده‌اند.

وی عنوان کرد که، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا پول نفت و صادرات انجام شده به کشور کره را، در زمینه مواد غذایی و دارویی به ایران بازگرداند؛ اما در نهایت تاسف علارقم ادعای مقامات کره‌ جنوبی در زمینه همکاری برای رفع این مشکل، هیچ گام عملی در این خصوص از سوی این کشور برداشته نشده است.

تنهایی در پایان تاکید کرد: در نهایت باید دید که آیا تغییری در وضعیت پرداخت این بدهی به کشورمان وجود می‌آید، یا همچنان پول‌های ایران در کره جنوبی فقط بر روی کاغذ آزاد می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha